bloglovin

tirsdag den 14. oktober 2014

Lemoncurd
















Jeg har altid elsket lemoncurd ... på boller, pandekager, i kager og på kager
Min svigermor plejede at lave en syrlig og syndig god af slagsen i mine sukkerfyldte dage... Nu har jeg oversat hendes opskrift til LCHF, så jeg igen kan nyde denne lækre spise.

Lemoncurd 

100 gram smør
50 gram sukrin+ (kan erstattes af 100 g. sukrin melis)
75 gram sukrin melis
revet skal fra 2 økologiske citroner
saft fra 2 citroner
4 æggeblommer

Kom alle ingredienserne i en kaserolle og bring det i kog under omrøring. Lad det små koge ved svag varme under omrøring i 5-7 minutter.

Lad det køle lidt ned, blend det igennem med en stavblender og kom det på glas. Lad det køle helt ned før du kommer låg på og stiller det i køleskabet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar