bloglovin

søndag den 24. august 2014

Løgringe


Jeg faldt over denne opskrift på løgringe i et i form blad - jeg husker ikke hvilket nummer, kun indholdet.

Opskriften er enkelt, men jeg tror jeg greb det forkert an, mine fingre var i alle fald mere panerede end løgene :) 

Vær obs på at løg er en underjordisk grøntsag og derfor kun bør indtages i små mængder!

Til 3-4 personer skal du bruge:

2 store gule løg
1½ dl hørfrø
1½ dl solsikkefrø
2 tsk røget paprika (Santa Maria)
1 dl rapsolie
4 spsk vand
Salt og peber

Tænd ovnen på 125 grader varmluft.
Skær løgene i 3-4 millimeter tynde skiver. Skild løgene fra hinanden (de mindste kan ikke bruges).
Pisk vand og olie sammen i en skål og læg løgringene her i.
Hak frøene mellem/fint og bland det i en anden skål med paprika, salt og peber.
Tag løgringene op en af gangen og dyp dem i frøblandingen. Fordel på bagepapir på to plader og bages i 50-60 minutter til de er gyldne og sprøde.

Jeg havde mit hyr med at få paneringen til at sidde fast på løget ... Derfor endte jeg med at drysse paneringen med løs hånd ud over bradepanderne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar