bloglovin

onsdag den 20. august 2014

Kernestykker - LCHF morgenboller

Indlæg fra min gamle blog, dateret d. 22. april 2014
















Før jeg begyndte på LCHF købte jeg bogen "brød" af Mariann Andersson, for at supplere min Dukan-diet med brød som jeg kan tåle. Alle opskrifterne i bogen er uden gluten, sukker og gær. Denne opskrift er tyvstjålet fra hende. 
Jeg er hel vild med dem - jeg deler dog dejen i 8 stykker i stedet for 6, da de er meget mættende.

6-8 Kernestykker

4 æg
1½ dl græsk yoghurt 10%
2 dl mandelmel
1 dl hørfrø
1 dl solsikkekerner (evt. hakkede)
2 spsk Kokosfiber (fin mel)
2 spsk Fiberhusk (loppefrøskaller)
1 tsk bagepulver
½ tsk salt

Hele solsikkekerner til drys

Tænd ovnen på 190 grader. Pisk æggene luftige med elpisker eller på en køkkenmasine. Tilsæt yoghurten og bland det godt.
Bland de tørre ingredienser i en skål for sig og hæld dem i æggemassen under omrøring. Rør dejen godt og lad den stå og hæve i ca. 10 minutter. 

Del dejen i 6-8 lige store klumper og form dem med våde hænder.

Drys dem med solsikkekerner og bag dem i 25-30 grader på konventionel varme. Køl dem af på en bagerist under et viskestykke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar